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May 14, 18
スライド概要
講演者:Ciro Continisio(Unity Technologies)
こんな人におすすめ
・ナラティブのゲームへの融合に興味をお持ちのプログラマーやデザイナー
受講者が得られる知見
・スクリプト記述によって機能拡張するTimelineの活用方法
・カスタムのトラックや挙動の作成方法
リアルタイム3Dコンテンツを制作・運用するための世界的にリードするプラットフォームである「Unity」の日本国内における販売、サポート、コミュニティ活動、研究開発、教育支援を行っています。ゲーム開発者からアーティスト、建築家、自動車デザイナー、映画製作者など、さまざまなクリエイターがUnityを使い想像力を発揮しています。
Ciro Continisio Technical Evangelist Unity Technologies
Scripting for Timeline
What to expect from this talk • Very brief intro to Timeline • Examples of creative uses of Timeline • Final tips on how to start scripting it ⚠️ Code allergy: non-coders can stay!
Timeline Introduced in 2017.1
Track Binding Clip Blend Clip
You can sequence: • Animations • Sound • Video • Camera shots • Other Timelines • … and more (custom clips)
Just a linear sequencing tool?
Timeline can do SO much more than just linear sequences!
1. Listen to input
Listen to input input Game controls playback Timeline
Demo time
2. Non-linear Timeline
Demo time
Non-linear Timeline info Game logic animation Timeline
3. Plugging Timeline into game systems
Demo time
Plugging into game systems controls Timeline animation Game AI
4. Timeline as a game design tool
Demo time
Timeline as a game design tool instantiation animation gameplay controls Game logic Timeline Edit mode
To conclude…
Get started with Timeline scripting
Get the assets RTS Game • blogs.unity3d.com/2018/04/05/creative-scripting-for-timeline/ • Google ”unity blog scripting timeline” Bullet Hell Shooter • bit.ly/TimelineDanmaku
Final considerations • Timeline is a great sequencing tool • It can also be integrated into your gameplay! • It can be used as a design tool for linear experiences • … the sky is the limit!
Thank you! Ciro Continisio @CiroContns connect.unity.com/u/Ciro Technical Evangelist Unity Technologies